just flowers

Tuesday, 16 August 2011




wanita  dan bunga tidak boleh dipisahkan....begitulah saya yg amat menyukai bunga....warnanya
yang cantik,bau-bauannya yg wangi..uppp ada yg tidak ada bau,ada juga yg berbau busuk....apa2pun
saya tetap suka bunga....betapa besarnya ciptaan Allah menjadikan setiap bunga ini ada fungsinya yang tersendiri...contohnya bunga ros...,boleh dibuat mandian juga dlm masakan...air rose..sirap rose dan macam2 lagi....korang suka bunga tak????
tapi yang menariknya kat rumah saya satu tanaman bunga pun tak de..hehehehh...ermm kata suka sgt kat bunga...macam mane ni..sebenarnya..di rumah saya ada juga tanaman tapi semua tanaman adalah yg boleh diguna pakai..more to masakan..kan saya suka masak..so saya tanam kucai,cili padi,kunyit,daun kari,daun pudina,ehh ehh klu nak citer banyak tau yg saya dan suamiku tanam...
oklah ni bunga untuk awak semua...i like all flowers..u like flowers??? i hope u like tooo.......




Read more...

saya sayang awak





                 ni pulak ....idea mai tengah2 malam....apa lagi p amik lampu suluh....tutup semua lampu...heheheh bergelap kejap laa rumah...dan amik gambo...hasilnya ...kuaq la perkataan tu..love u..heheheh boleh la kan...masih tahap belajaq lagi....
                 gambo yg tiga lagi tu...ermm saja2 duk try....kira jadi juga la ni..




Read more...

mesti ceria je tengok..

                      
                          jom kita try wat gambar lain dr yg lain....sekalisekala ubah angin...nak juga tengok gambar kita yg ceria dan menarik....
                        try kat photofunia.com...mcm2 ada..,yg saya pilih ni sikit je...,try tau....




Read more...

seronoknya rasa

Monday, 8 August 2011

dah 8 ari berpuasa..alhamdulillah anak2 ibu senang je nak dikejutkan bangun sahur..macam2 gelagat,yg abg syafiq lps mkn sambung tdo blk,haziq pulak makan berselera wlupun masakan ibu yg ringkas2 je...lps makan berangan2 smtra nk bersiap ke sek...
bagusnya tiap2 ari semangat berpuasa masih sama.syafiq x ada lagi yg tertinggal posenya,haziq ada 1 ari x pose..tu pun dh ptg, pukul 4 lbh makan.x tahan sangat..erm x pe...
adik wafiq pula,bangun sama2 makan ngan abg2nya..yg bestnya dia yg lebih riuh.abg2nya tgk je x larat nak layan adiknya pagi2..hehehehe..bila wafiq tido masa kitaorg makan sahur senyap la plk rasanya...
ibu rasa seronok sangat dapat menyediakan makanan waktu bersahur ni..alhamdulillah






Read more...

Andai Puasa ini yang Terakhir Bagiku...

Monday, 1 August 2011


               Syukur kehadrat Ilahi krn memanjangkan usia kpdku utk menyambut bulan Ramadhan tahun ini....Alhamdulillah..Moga amalan ibadat puasaku diterima Allah swt..Sesungguhnya Ramadhan adalah bulan yang penuh dgn kebaikan,sangat teristimewa dan penuh hikmah..
               kusedar,telah banyak dosaku lakukan..oh Ya Allah.kau terimalah taubatku..kuberdoa agar terus sentiasa bermuhasabah diri memikirkan dosa2 yg dilakukan oleh anggota badan terutamanya hati..moga kudapat gunakan peluang yg terbentang luas ini utk bertaubat dan kembali kpd fitrah krn manusia itu tidak terlepas melakukan dosa.
                Taubat kunci ke syurga..Ya Allah ku tidak layak utk kesyurgamu namun ku juga tak mahu ke nerakamu..maka itu terimalah taubatku dgn taubat nasuha.ku sebagai hambaMu Ya Allah,tidak tahu bilakah aku akan mati.moga kujua tidak membiarkan diri ini leka dan biarkan hari berlalu begitu sahaja tanpa bertaubat.
                Seorang Rasul Allah dan bersifat maksum masih lagi memohon ampun kpdMu..aku hambaMu yg kerdil lagi lemah.siapalah aku jika tidak mengingatiMu dan bertaubat kpdMu.Kaulah Yang Maha Agung mengetahui segala2nya..aku serahkan diriku kpdMu sesungguhnya ibadahku,solatku,hidup dan matiku semuanya krn Mu Ya Allah..
              moga puasa kali ini bermakna buat diriku dan diterima ibadahku...Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim Ya Rabb...dengan izinMu permudahkanlah urusanku di dunia dan akhirat terutamanya dlm membersihkan jiwa dan bersegera bertaubat serta lazimkan lidah utk beristighfar memohon keampunanMu...sesungguhnya aku tahu taubat itu pintu ke syurgaMu..


Read more...

Followers

berpesan-pesan,ingat-mengingati antara kita walau satu ayat..moga Allah Redha

"gementar kulit2 orang yg takut kepada TuhanNya,kemudian menjadi tenang kulit & hati mereka di waktu mengingati Allah


"Janji Allah amat jelas di dalam ayat 100 surah al-Nisa :

“…Dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian ia mati, maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah. Dan Allah itu Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.”



"yang mendengarkan perkataan lalu mengikutinya,ia yg paling baik diantaranya,mereka itulah diberi oleh Allah petunjuk & mereka itulah orang2 yg mempunyai akal"



"Ya Allah semoga Kau limpahkan kesejahteraan keatas Penghulu kami Nabi Muhammad saw yg dgnNya dpt melapangkan rezeki bagi kami & menjadikan baiknya akhlak kami serta curahkanlah kesejahteraan atas keluarga dan sahabat-handai serta berikanlah keselamatan"































© MasAyuPhotography2013. Powered by Blogger.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP