seronoknya hero2 ibu

Monday, 19 March 2012

السلام عليكم


entry kali ni pula cerita mengenai cuti sekolah yg baru lepas...my hero ckp,sekejap je rasa seminggu rasa mcm sehari...apa taknya main je cuti ni..buku sekolah x usik langsung,nasib laa ada tuisyen..ada la juga usik pensel,kertas,,hiihiii


walaupun ayahnya tiada disisi utk bermain2 ngan anak2,ayu tahu iringan doa ayah sentiasa ada bersama2 kami..hari rabu lepas kami dipelawa oleh sahabat baik ayu,kak Suaniza Abdullah dtg ke kampungnya...seronoknya rasa,dpt pengalaman duk d kg kak sue..kami berada di KG TANJUNG JUAN,SERI MENANTI selama 2hari 1 malam...


sampai disana,terus kami ke jeram..tak sangka ayu,ada air terjun yg sgt jernih,bersih dan persekitarannya sgt nyaman...betapa besarnya nikmat Allah SWT beri kpd kita,khazanah alam yg indah,harus kita jaga sebaik mungkin utk generasi akan dtg...kak sue siap bawa bekal dr rumah.nasi,daging lemak cili api,ikan goreng,sayur grg,meehoon grg,sup tulang,ermm macam2 ada..disana mak dan abah kak sue dh menanti kami.ayu panggil mak,mesra rasanya panggil mak..mak pula bawa rendang ayam kampung daun puding....Ya allah,alhamdulillah rezki ayu aritu..dapat merasai masakan mak kak sue yg sgt sedap..pertama kali ayu rasa rendang ayam campur daun puding..memang terbaik.suka ayu tgk syafiq makan byk sgt rendang..haziq & wafiq pun sama mkn byk..ayu pula bawa sandwish sardin n sosej...






kiranya ni perkelahan kami di musim cuti sekolah..seroonok sgt,tak terkata.anak2 mandi sakan sampai kecut2..itupun tak nak keluar bila dipanggil...smpi ke petang kami disana...solat juga disana,ada pondok yg bersih tempat kami berehat.disitu juga ada dusun buah2an kak sue..abah cakap klu musim buah ni...nmpk buah je..smpai tak termakan...ermm saat yg kunantikan...musim buah !!!! ayu akan datang lagi...hihhiii...tak sorek raso eeii nak poei laie ko kg kak sue...insyaAllah ada rezki sampai la lagi ayu kesana ye..terima kasih byk2 kak sue.










lepas puas bermandi manda,kami blk ke rumah mak abah..wahhh perasaan seronok bertambah bila melihat luasnya laman rumah,ayam kampung yg banyak,ada kambing,lembu dari luar pagar rumah kelihatan,anak2 pula boleh bermain2..teringat zaman ayu masa kecil2 dulu...petang tu mak sediakan minum ptg pula,kuih karipap,kentang grg dgn air teh o..baiknya mak dan abah kak sue..moga Allah saja balas jasa baik kak sue sekeluarga melayan ayu dan anak2 yg bertandang ke kg kak sue.

.


kami mandi di rumah pula..sejuknya air kolah..tak sama di rumah ayu..puas mandi,anak2 macam biasa plk dgn air sejuk dr kolah..malam pula kami makan lauk rendang bersama lauk2 yg lain..mak panaskan sebab byk mak masak,kami mkn lauk siang td cuma kak sue masak lg nasi dan goreng sayur kacang panjang..alhamdulillah kenyang kami..anak2 pun tdo,ramai2 tido kat ruang tamu..baru seronok.ayu pula bersembang dgn kak sue smpi dekat pukul 2..ermm punya seronok b'sembang sampi x sedar dh lewat mlm..









pagi esoknya pula kami bersarapan dgn nasi lemak,kuih muih,roti telur,milo panas..alhamdulillah rezki dipagi hari..suasana kg mmg nyaman,sejuknya sampai ke tulang..jadi mandipun agak lewat la kami anak beranak.slps sarapan kami berborak2 mesra dgn mak,kak sue smbil nak menyediakan juadah utk tengah hari pula..mak masak special terung salai bersama santan,perah air limau,cili api,rendang ayam kampung bersama daun puding tetap dijamu,sb rendang ni lagi lamo,lagi sodap raso eeii,ikan semilang salai gulai cili api kak sue masak,ada sotong,ayam,mcm2 lauk ada..byknya..nila keistimewaan berada di kg,dapat merasa makanan yg ayu tak pernah rasa.masakan kg,mmg terbaik...




alhamdulillah pengalaman yg indah buat ayu dan anak2.terima kasih byk2 tak terhingga kpd kak sue,mak,abah krn sudi ajak ayu dtg ke kg...moga Allah saja yg balas dgn kebaikan buat kak sue sekelurga...insyaAllah ada peluang kita berjumpa ye..



kpd semua sahabat yg sudi baca entry, ayu juga ucapkan terima kasih..follow juga ye jika sudi.
.





Followers

berpesan-pesan,ingat-mengingati antara kita walau satu ayat..moga Allah Redha

"gementar kulit2 orang yg takut kepada TuhanNya,kemudian menjadi tenang kulit & hati mereka di waktu mengingati Allah


"Janji Allah amat jelas di dalam ayat 100 surah al-Nisa :

“…Dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berhijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian ia mati, maka sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah. Dan Allah itu Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.”



"yang mendengarkan perkataan lalu mengikutinya,ia yg paling baik diantaranya,mereka itulah diberi oleh Allah petunjuk & mereka itulah orang2 yg mempunyai akal"



"Ya Allah semoga Kau limpahkan kesejahteraan keatas Penghulu kami Nabi Muhammad saw yg dgnNya dpt melapangkan rezeki bagi kami & menjadikan baiknya akhlak kami serta curahkanlah kesejahteraan atas keluarga dan sahabat-handai serta berikanlah keselamatan"































© MasAyuPhotography2013. Powered by Blogger.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP